Medlemmar

Du som medlem kan logga in på medlemssidor för att ta del av stämmoprotokoll m.m. För att få ett login, kontakta oss via kundtjänst-formuläret eller mailadress kundtjanst@vallebygdens.se. Ange namn, kundnummer och mailadress så får du lösenord via post eller mail .

Som medlem kan DU påverka

-Utvecklingen inom föreningen

-Om vi fortsättningsvis ska vara en förening eller övergå i annan form

Du påverkar genom att ringa, skriva eller prata med VD och styrelsemedlemmar. Vi har styrelsemöte ca en gång i månaden.

Endast medlemmar har alltså möjlighet att påverka verksamheten och därmed nätkostnaden.

Hur blir jag medlem?

Alla som äger en fastighet (ej hyreslägenhet) eller driver verksamhet med elanläggning ansluten till Vallebygdens nät kan bli medlemmar i föreningen.

För en vanlig villa med 16-20 A säkring kostar ett medlemskap 1000 kr ( storleken på medlemsinsatsen bestäms av vilken mätarsäkring det anslutna nätabonnemanget har. Man köper ett visst antal andelar i föreningen á 100 kr/styck  (en engångskostnad) man kan också ta över ett medlemskap i samband med köp av fastighet där den tidigare ägaren redan har ett medlemskap om man kommer överens med säljaren.

Detta sker genom en undertecknad medlemsökan till föreningens styrelse. Du kan fylla i medlemsansökan direkt på sidan Bli medlem.

Är du intresserad av att bli medlem i föreningen så finns medlemsansökan att skriva ut här: Ansökan medlemsskap. Hör av dig till kundtjänst om du istället vill få blanketten hemskickad. Vill du veta mer om medlemskapet så kan du läsa stadgarna.

Om du  säljer eller av annan anledningen vill gå ur Vallebygdens Energi kontaktar du oss, det skall du även göra om du vill överlåta dina andelar till den som köper din fastighet. När du väljer att inte överlåta dina andelar kommer dessa att betalas ut enligt reglerna i Vallebygdens Energis stadgar.

Välkommen!

Intresserad av att följa din elförbrukning?

Gå till Vallebygdens - Mina Sidor och logga in!

Dina behov - Vår drivkraft

© 2011 – 2024 Vallebygdens. All rights reserved.
Hemsidan är skapad av AlizonWeb AB
chevron-downarrow-right